Het autocircuit van Racepark Meppen, gelegen op het terrein van een voormalige energiecentrale, was voor de gelegenheid omgebouwd tot kartcircuit. Visser komt dit seizoen uit in de Vrije Klasse Senior waarin zowel karters met een Rotax als een IAME X30-motor rijden. Bij de eerste ronde op Raceway Venray maakte Visser voor het eerst kennis met zijn nieuwe kart en dat resulteerde in een goede zesde plaats. De tweede ronde op Kartcircuit Pottendijk in Emmen moest de Amsterdammer aan zich voorbij laten gaan, maar door zijn sterke presteren in Meppen doet hij weer volop mee in de strijd om het kampioenschap.
Vanaf de eerste training op vrijdag zat het met de snelheid wel goed. Visser zat er direct goed bij. "De trainingen gingen hartstikke goed, in alle trainingen eindigde ik in de top 3. Mijn teambaas Johan van Hout en mijn monteur Peter Pothof hadden de setup van Rotax gekregen en we hoefden alleen een paar tandwielen aan te passen. De setup was meteen goed. De baan in Meppen was leuk om te rijden, het is een snelle baan. Ik had wel moeite met een rechterbocht die aan de buitenkant naar beneden loopt. Die lag me niet zo goed. De kartbaan in Spa heeft ook zo'n soort bocht. Door goede tips van Nina Pothof heb ik ook die bocht onder de knie gekregen."
In een veld van 17 rijders reed Visser tijdens de kwalificatie de snelste tijd. "Ik pakte pole position met een verschil van 4 tienden naar de nummer 2.
Na de kwalificatie op zaterdag hadden we die dag ook meteen de eerste race. Ik had een goede start. Niet veel later verloor ik een aantal plekken, maar die kon ik ook weer terugpakken. Vervolgens werd in de eerste chicane na start-finish mijn achterkant aangetikt. Ik ging door het gras, driftend, maar ik heb hem wel gehouden. Gelukkig kon ik vanaf de zesde plaats nog iets opklimmen naar P4, maar dat was wel balen natuurlijk."De overige drie races werden samen met een warm-up op zondag verreden. "In de warm-up ging het al goed en was ik 6 tienden sneller dan de nummer 2. Dat was een goed voorteken voor de eerste race van die dag. Bij de start behield ik de vierde plaats en in het vervolg heb ik ze één voor één ingehaald en zo kwam ik als eerste over de finish. In de derde race van het weekend, de tweede race op zondag, mocht ik van pole vertrekken en ik kon gelijk een gaatje slaan. Bij de finish had ik een voorsprong van 2 seconden naar de nummer 2 en ik heb ook de snelste ronde van de dag gereden."
"De laatste race werd een hele hectische race, ook omdat het begon te spetteren. Andere karters begonnen te twijfelen of ze met regenbanden moesten rijden, maar voor ons was het geen issue. Wij gingen gewoon op slicks de baan op. Het was wel glad en ik reed met een lagere bandenspanning. Mijn monteur had ingeschat dat het op het einde van de race moest gebeuren. In het begin waren de banden daardoor niet ideaal en werd ik door drie man ingehaald. P3 had ik snel weer te pakken, maar het gat naar de nummer 2 was fors. Ik merkte dat ik steeds meer grip kreeg en zo kon ik binnen een paar ronden het gat dichten. Toen ik de twee koplopers had bijgehaald, raakten zij elkaar, waardoor ik de koppositie kon pakken. Op start-finish zag ik dat er nog maar één ronde te rijden was en zo ben ik als eerste over de finish gekomen. Het voelde zo goed toen ik binnenkwam. We hebben de overwinning goed gevierd met het team, Johan, Peter en Nina."
Visser reed dit jaar al drie keer in zijn Lotus op het circuit van Zandvoort, maar de eerste race volgt pas later deze maand. Dan komt hij uit in de DRDO. "We hebben veel geoefend en mijn tijden worden steeds beter. De combinatie tussen karten en autosport vind ik heel leuk. In de kart kun je meer spelen en driften, met de raceauto moet je serieuzer rijden en ligt de snelheid veel hoger. Karten blijf ik zeker doen, ik vind het heel leuk om met de kart te gooien en te smijten. De raceauto rijdt heel anders. De laatste keer hebben we voor het eerst een beetje de limiet opgezocht. Ik kwam een keer driftend uit de bocht met de Lotus. Dat was in de bochtencombinatie na het Scheivlak. Die linkerbocht lag me eerst niet zo lekker, maar ook die bocht gaat steeds beter."
Theo Visser wil voor het kartweekend in Meppen graag de volgende mensen bedanken. "Mijn vader en moeder, Johan van Hout, Peter en Nina Pothof en Mick Snippers. In de autosport word ik goed geholpen door Bob, mijn oom Hans en The Engineer's Garage in Breukelen."