AMSTERDAM - Ajax en adidas hebben hun langlopende partnership verlengd tot en met 2031. adidas is al sinds 2000 kleding- en hoofdsponsor van Ajax, met deze verlenging wordt de 30 jaar partnership-mijlpaal voorbij gestreefd. Daarmee is dit het langstlopende kledingsponsorschap van de Eredivisie en een van de langstlopende partnerships van het Europese voetbal.


Adidas is op dit moment al bijna 25 jaar als hoofdsponsor verbonden aan Ajax, van álle teams. Terwijl adidas al een hele tijd de kleding van spelers en staf voor Ajax 1, de Ajax-jeugd en de Ajax Amateurs leverde, stond adidas in 2012 aan de wieg van Ajax Vrouwen en in 2017 van het Only Friends-team van Ajax, beide in samenwerking met ABN AMRO. Ook vanaf de oprichting van het Ajax Esports-team is adidas van de partij.

Menno Geelen, commercieel directeur Ajax: "Niet alleen in het aantal teams is de samenwerking met adidas over de jaren uitgebreid; op alle vlakken is ons partnership gegroeid. Wat voor mij de samenwerking ook bijzonder maakt, is dat adidas áltijd achter ons staat. Niet alleen bij het Europese succes of de twee reeksen van meerdere landstitels op een rij, maar ook in de jaren dat het minder ging. Dat ze ook nu vertrouwen houden in ons partnership en voor geruime tijd verlengen is tekenend."

"We behoren voor adidas bij hun belangrijkste internationale partnerships, daardoor kunnen we sinds enkele jaren ook veel meer bijzondere collecties samen ontwikkelen. Het zwart-gouden uitshirt van 20/21, het Marley-uitshirt uit 21/22 en de klassieke adidas Originals-collecties van de afgelopen jaren zijn daar mooie voorbeelden van. We kijken enorm uit naar de samenwerking van de komende jaren en de introductie van nieuwe shirts.”

Nick Craggs, General Manager adidas Football: "Ajax is zo’n partner waar ons voetbalhart sneller van gaat kloppen. Diepgeworteld in de geschiedenis van het Europese voetbal, de aanvallende speelstijl, de innovatieve visie op talentontwikkeling en spraakmakende marketingactiviteiten. We zijn vereerd om al bijna 25 jaar betrokken te zijn bij de club, trots dat we dit kunnen doorzetten tot ver na het 125-jarig bestaan van de club en kunnen niet wachten om met Ajax-fans over de hele wereld te delen wat we voor de club in petto hebben, zowel op als naast het veld."

De verlenging met adidas is aangekondigd met de video Thanks for the history - Thanks for the future. Daarin zien we sportieve hoogtepunten sinds 2000 maar zien we ook dat hele generaties Ajacieden zijn opgegroeid met adidas; net zoals er nu op de Toekomst de volgende generaties weer - met adidas als vanzelfsprekende en trouwe partner – worden klaargestoomd voor de eerste elftallen.