AMSTERDAM - Ajax en Acronis hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend met een looptijd van ten minste drie jaar. Het techbedrijf is vanaf komend seizoen zichtbaar op het shirt van de Ajax-jeugd en gaat bovendien als ‘Official Cyber Protection Partner’ een inhoudelijke rol spelen op Sportpark de Toekomst.
Acronis gaat Ajax ondersteunen met innovatieve oplossingen om de diverse data die de club verzamelt te optimaliseren. Daardoor kunnen teams hun performance verbeteren, zowel op als naast het veld.
Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax: “Acronis is wereldwijd marktleider en een techbedrijf dat op meerdere manieren gaat bijdragen aan onze groeiambitie. Ook op ons opleidingscentrum De Toekomst gaan we hun kennis en producten inzetten én we gaan ze als nieuwe naam prominent op het shirt van de Ajax-jeugd terugzien. Een partner waarvan we dus met volle overgave kunnen zeggen: for the future!”
Algemeen directeur Edwin van der Sar vult aan: “Data en innovatie worden steeds belangrijker voor Ajax, zowel op het veld als daarbuiten. Dat geldt ook voor de beveiliging van de gegevens en het waarborgen van privacy. Met Acronis hebben we een betrouwbare en kundige partner die onze data opslaat, toegankelijk maakt en beveiligt. Dat gaan ze voor ons doen op Sportpark de Toekomst, maar ook in de Johan Cruijff ArenA en bij onze voetbalgerelateerde en zakelijke activiteiten in het buitenland.”
Jan-Jaap Jager, board advisor en Senior Vice President bij Acronis: “We geloven in technologiepartnerschappen met sportteams. Ajax loopt voor op het vlak van het verzamelen en inzetten van data, zowel sportief als commercieel en bewijst ook op dat vlak hun for the future-filosofie. We zijn er dan ook trots op dat we Official Cyber Protection Partner zijn van Ajax en hen kunnen helpen met ons credo #CyberFit. De mogelijkheid om bij Ajax te laten zien waartoe we in staat zijn, én dit via Ajax te delen met hun zakelijke netwerk maakt voor ons deze samenwerking optimaal.”