POP MART verovert Nederland: Van Pop-Up shop naar permanente brand store
In oktober vorig jaar zette POP MART voor het eerst voet op Nederlandse bodem met een heuse pop-up store in de Westfield’s Mall in Leidschendam. Dit bleek zo’n grote hit, dat het merk meteen plannen maakte voor een permanente brand store in ons land, die op zaterdag 13 juli op een feestelijke manier wordt geopend. Justin Moon, directeur van POP MART International: “De lancering van de pop-up store overtrof alle verwachtingen. We zijn dan ook blij dat we ons unieke winkelconcept nu permanent naar Nederland mogen brengen.” Dankzij de fantastische locatie in het centrum van de hoofdstad kan nu ook de Nederlandse consument kennismaken met het felbegeerde designerspeelgoed en krijgen zij de kans om zich volledig onder te dompelen in de ongeëvenaarde winkelervaring van POP MART. “Voor ons als merk een perfecte gelegenheid om nog meer in contact met onze trouwe fans en verzamelaars in Nederland.”
Een Aziatisch kleurspektakel en exclusieve lanceringen
Die ongeëvenaarde winkelervaring blijft ook in Amsterdam het paradepaardje van het merk, want eenmaal binnen in de nieuwe boetiek waan je je in één klap in een Aziatisch kleurspektakel. Er hangt een levensgroot kunstwerk van de Amerikaanse punkband Peach Riot aan de muur en de dito animatie op het grote scherm springt meteen in het oog.
De winkelopening gaat gepaard met de lancering van verschillende limited edition, waaronder de MEGA ROYAL MOLLY X Van Gogh Museum. Dit collectors item is geïnspireerd op het bekende Van Gogh-schilderij Almond Blossom en laat zien waar zowel POP MART als Van Gogh bekend om staan: de combinatie van kunst & design.
Bovendien wordt er een bijzondere aanvulling op de Peach Riot-collectie - ontworpen door de Amerikaanse kunstenaar Libby Frame - onthuld op diezelfde openingsdag. Deze limited-collectie bestaat uit drie beeldjes van de bekende personages uit de populaire punkband: Gigi, Poppy en Frankie. Deze felbegeerde items zijn vanaf 13 juli exclusief verkrijgbaar in Amsterdam, in een gelimiteerde oplage van 50 stuks elk. Verder krijg je als verzamelaar tijdens de winkelopening de kans om het exclusieve DIMOO GREEN CRAB PLUS-beeld en de HIRONE RESHAPE te veroveren en zal het unieke AZURA DARK SOUL-figuur en het bijzondere ZOMOVO LAVA-beeldje gelanceerd worden.
Europese expansie
Voor het in China gevestigde POP MART markeert de Amsterdamse winkelopening een belangrijke mijlpaal in hun Europese expansie. “Amsterdam is een internationale wereldstad, een smeltkroes van verschillende culturen en het mekka voor kunst en design. De opening van POP MART in Amsterdam versterkt het internationale imago van het merk en heeft onze plannen alleen maar aangejaagd om nog meer locaties in Nederland te lanceren dit jaar”, aldus Justin Moon van POP MART. Het merk heeft momenteel meer dan 500 winkels in de hoofdsteden van meer dan 30 landen en ook nog eens 2300 Robo Shops (blind box-automaten). In 2022 waagde de Chinese speelgoedmaker zich voor het eerst op nieuwe markten buiten het vasteland van China. Sindsdien zijn er vele nieuwe locaties geopend in onder andere Los Angeles, Washington, Melbourne, Londen en Parijs. Deze zomer openen zij winkels in o.a. Londen, Parijs, Amsterdam en Milaan. “POP MART zal nieuwe kansen op de internationale markt blijven onderzoeken. De internationale markt biedt grote kansen.”
Over POP MART POP MART is een Chinees bedrijf dat sinds 2010 de harten van verzamelaars over de hele wereld verovert met hun designer toys en unieke speelgoedfiguren, vaak ontworpen door bekende kunstenaars. Met een sterke zichtbaarheid op sociale media en een groeiend aantal fysieke winkels en online verkooppunten, heeft POP MART een wereldwijde fanbase opgebouwd. Het bedrijft vertegenwoordigt geweldige artiesten van over de hele wereld. Hun collectie omvat tientallen iconische personages, zoals MOLLY, DIMOO, SKULLPANDA, THE MONSTERS, HIRONO en meer.