AMSTERDAM - Klachten van huurders kunnen altijd, maar waarom reageren Woningcoöperaties zo traag en log?
Wie kijkt in het jaarverslag van Stadgenoot ziet hoeveel medewerkers (335 stuks) er zijn en hoeveel huurders er zijn(sociale huurwoningen ruim 29.000 stuks). Gelukkig is nog niet ‘alles’ verkocht bij Stadgenoot en zijn er nog huurders! Maar in een digitaal tijdperk moet je wel waarmaken wat je schrijft als verhuurder!
Nu krijgen huurders met serieuze klachten van o.a. Stadgenoot een berichtje dat men ‘binnen 7 dagen’ een antwoord krijgt. Er gebeurt van alles …behalve dat een huurder binnen 7 dagen antwoord krijgt…. En is niet een van de vereisten ‘netjes’ omgaan met je huurders? Is dat niet een stuk ‘sociaal gezicht en toezicht’?
Diverse klachten over Stadgenoot bereiken de pers: dat na de Covid-periode de huurders/ ondernemers -er werden 1657 bedrijfsruimtes in 2021 verhuurd- die overeind zijn gebleven helaas niet allemaal netjes genoeg behandeld worden. Geen directe reactie op klachten, niets op papier terugkomend, schade-vergoedingen niet gelijk uitkerend etc.etc.
Kortom het verdient geen schoonheidsprijs als Amsterdamse woningcoöperaties als een ‘solide Stadgenoot’ de basis laten gaan; “Het vertrouwen kunnen hebben in de sociale verhuurder door de huurder, zowel voor een woning of een bedrijfsruimte’!