AMSTERDAM - Roy Pereira treedt vanaf 1 september in dienst als hoofd van de marketingafdeling bij Friendly Fire. Sinds februari j.l. was hij reeds op freelance basis actief voor de Amsterdamse concert- en evenementenorganisator, in de rol van Senior Marketeer.

In zijn nieuwe functie zal Pereira leidinggeven aan het marketingteam, dat zich bezighoudt met het promoten van alle concerten, evenementen en festivals van Friendly Fire. Ook treedt hij toe tot het managementteam van het bedrijf.

Met zijn ruime ervaring binnen de Nederlandse en buitenlandse muziekindustrie brengt Pereira kennis vanuit verschillende kanten van de industrie mee naar zijn nieuwe werk.

''De afgelopen maanden heb ik met veel plezier mogen werken als Senior Marketing freelancer bij Friendly Fire en heb van dichtbij gezien hoe gepassioneerd iedereen is over de artiesten en evenementen die ze daar mogen boeken en opzetten''. Aldus Roy Pereira. ''Ik zie vooral mogelijkheden om in de nabije toekomst met het marketing en communicatieteam daar grote stappen te zetten en heb dus ook enorm veel zin om aan de slag te gaan als Head of Marketing."

In zijn carrière werkte Roy onder andere voor Sony Music, Top Notch, Vice en Kartel Music in diverse functies.

Directeur Robert Swarts: ''We zijn blij en trots om Roy toe te kunnen voegen aan onze club. Roy pas goed in ons team en neemt een groot netwerk en veel ervaring in de muziekindustrie met zich mee. Hij is voor ons bij uitstek de persoon om samen met ons marketingteam de volgende stappen op marketinggebied te zetten.

Friendly Fire is een Nederlands livemuziekbedrijf, opgericht in 2009 en gevestigd in Amsterdam, dat zich bezighoudt met de organisatie van concerten en evenementen en met het boeken en managen van binnen- en buitenlandse artiesten. Friendly Fire werkt onder andere met en voor artiesten als Cigarettes After Sex, Noah Kahan, Eros Ramazotti, Blur, Lijpe, The 1975, Yade Lauren, Måneskin, Krezip, Khruangbin, The Opposites, Ilse DeLange, Snoop Dogg, George Ezra en nog heel veel anderen. Ook produceert Friendly Fire evenementen als Best Kept Secret, Tuckerville, Indian Summer Festival, Live At Amsterdamse Bos en is het bedrijf betrokken bij honderden boekingen van Nederlandse en buitenlandse artiesten in het club-, festival- en theatercircuit.