De merken mogen in ieder geval zes weken blijven, afhankelijk van hoe het gaat kunnen zij hierna voor langere tijd een plekje krijgen in het pand van Six and Sons. Een fijne toevoeging voor Amsterdammers: 34% van de inwoners van de stad is al een paar jaar (enigszins) ontevreden over de variëteit van het winkelaanbod. Zo blijkt uit de monitor detailhandel, gepubliceerd door gemeente Amsterdam.
Het pop-up evenement, dat onder de naam 'Best of UK Sustainable Food&Drink ' gaat, gaat van start op vrijdag 4 maart. Alle merken die deelnemen aan deze zes weken hebben een verhaal rondom duurzaamheid en/of gezondheid te vertellen. Ieder product is gemaakt met een achterliggend idee en vanuit een bepaalde visie om een bijdrage te leveren aan een betere wereld.
"We kijken er naar uit om deze zeventien merken, die het beste van de Britse food&drink industrie representeren, te showcasen in onze winkel. Onze missie is om duurzame ondernemers te helpen in hun eerste stappen op de Nederlandse markt. Covid, Brexit en andere factoren maken het een uitdaging om nieuwe klanten en distributeurs te bereiken. Six and Sons creëert daarom een omgeving, waar merken hun verhaal kunnen delen. Zowel fysiek als online."
Ilona Taillade, co-founder van Six and Sons
Naast een uitgebreider winkelaanbod, is een groter aantal duurzame, groene en eerlijke opties helemaal in lijn met de trends die we ook in Nederland steeds meer tegenkomen. Bijna 6 op de 10 Nederlandse consumenten gaf in 2020 aan meer vertrouwen te hebben in merken die laten zien dat ze een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij. Sinds de start van de pandemie geeft daarbovenop nog 27% van de Nederlanders aan dat zij meer zijn gaan letten op duurzaamheid van de producten die ze aanschaffen.
Het pop-up evenement is van 4 maart tot en met 15 april te bezoeken. De medewerkers van Six&Sons kunnen je helpen met al je vragen, en meer vertellen over alle merken die tijdens het pop-up evenement hun producten aanbieden.