Naast de gemiddelde uitgaven per klant nam ook de verkoopdichtheid toe. De resultaten overtreffen de recordcijfers uit 2023 waarmee duidelijk is dat de opwaartse trend van de afgelopen jaren verder wordt doorgezet.
Nieuwe merken, hoge bezettingsgraden en een unieke winkelervaring
Amsterdam The Syle Outlets heeft het aanbod van retailers in haar centrum in H1 2024 verder uitgebreid, waarmee haar positie als groeipartner voor merken die hun uitbreidingsplannen willen realiseren, is verstevigd. Heel concreet verwelkomde Amsterdam The Style Outlets in de eerste 6 maanden van dit jaar merken als Schiesser, Van Dalen, Vila en Chasin. Jack & Jones breidde de al aanwezige winkel juist verder uit en versterkte daarmee de samenwerking tussen NEINVER en de BESTSELLER groep. Naast het verbeteren van het winkelaanbod via exclusieve nieuwe ruimtes en openingen, blijft Amsterdam The Style Outlets zich inzetten om door middel van events en acties een unieke winkelervaring aan te bieden.
Internationaal succes
Op groepsniveau bleven NEINVER's outletcentra en retail- en vrijetijdsparken met een omzettoename van gemiddeld 8% groei vertonen in H1 2024. De 21 door de Vennootschap beheerde centra in Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Nederland en Polen behaalden gezamenlijk meer dan € 763 miljoen omzet en verwelkomden meer dan 33 miljoen bezoekers in de eerste helft van het jaar. De bezettingsgraad bedraagt 97% aan het einde van H1 2024 en overtreft daarmee de prognoses.
NEINVER heeft een leidende positie in de Europese retailmarkt met 516.000 m2 winkelruimte met 1.600 winkels en meer dan 800 van de beste nationale en internationale retailmerken. Naast talrijke nieuwe winkels op verschillende locaties, lopen er momenteel ook renovatieprojecten voor de outletcentra in Las Rozas en San Sebastián de los Reyes in Madrid en in Vicolungo en Castel Guelfo in Italië.