Volgens Robin Kiesler, directeur Benelux van Flink, markeert de vergunning voor de nieuwe locatie een nieuwe fase van samenwerking in plaats van juridische discussies met de gemeente: "Het blijkt mogelijk om goede plekken te vinden dichtbij onze klanten, die ook voor de gemeente goed passen. Niet ver weg op industrieterreinen, zoals weleens werd gesuggereerd, maar dichtbij Amsterdammers. Dit is een win-win voor iedereen."
Marktleider
In korte tijd is Flink snel gegroeid. Flink startte in 2021 en kreeg direct veel Amsterdamse klanten die hun dagelijkse boodschappen laten bezorgen. Flink is inmiddels in meer dan 45 gemeenten actief en is de grootste snelle boodschappenbezorger in Nederland. Tweederde van de klanten van flitsbezorgers bestelt bij Flink. De omzet is in 2022 elke maand gegroeid en het gemiddelde bestelbedrag is zelfs verdubbeld tot boven de 30 euro, waaruit blijkt dat boodschappenbezorging via Flink voor velen een goed alternatief blijkt voor het doen van boodschappen bij een reguliere supermarkt.
Kiesler: "Ik ben trots op de positie als marktleider die we in korte tijd hebben verkregen. We voldoen aan een grote vraag en klanten blijven massaal bij Flink terugkeren. Ook de contacten met de omgeving van onze locaties zijn fors verbeterd. En het is ook prettig dat we nu ook in Amsterdam zeer constructief met de gemeente kunnen samenwerken."
Flink is gestopt met de bezorging vanuit haar locatie aan de Nassaukade in Amsterdam. Flink is ook met Gemeente Amsterdam in overleg over andere nieuwe locaties, waaronder een locatie ter vervanging van de locatie aan Van Limburg Stirumplein. Daarvoor is door Flink een vergunning aangevraagd.