AMSTERDAM - Olivia Smulders (39) is aangesteld als de nieuwe countrymanager van BAUNAT Nederland. Smulders heeft brede ervaring op het gebied van marketing-communicatie met een specialisatie in PR. Smulders start per direct en wordt verantwoordelijk voor de positionering en verdere ontwikkeling van het Belgische diamantjuwelenmerk in Nederland.

Smart buyers
De unieke mogelijkheid om diamanten aan de bron aan te kopen, efficiënte (met name digitale) marketing en slim voorraadbeheer, stellen BAUNAT in staat om haar juwelen tegen de best mogelijke prijs te verkopen. Doelgroep zijn de zogenaamde ‘smart buyers’. Dit is een snel groeiende groep van consumenten uit alle sectoren en werelddelen die, dankzij de mogelijkheden van het Internet, als eindklant veel bewuster is dan vroeger. Zo wordt 70% van de aankopen van BAUNAT online gedaan. De overige 30% wordt verkocht in de showrooms, die enkel op afspraak te bezoeken zijn.

“Ik denk dat er in Nederland bij uitstek veel smart buyers wonen. Nederlanders kiezen meestal voor hoogwaardige kwaliteit in al haar facetten, maar zijn niet bereid te betalen voor inefficiënte of niet-tastbare elementen die niet tot uiting komen in het product dat zij kopen. Daarom past BAUNAT zo goed in ons land. Ik kijk ernaar uit het merk verder te positioneren.” , aldus Smulders.

Nieuwe aanwinst
Stefaan Mouradian, CEO van BAUNAT, is blij met deze nieuwe aanwinst. “Olivia heeft een brede ervaring, een groot netwerk en past goed bij ons merk. Ze zal onze positie als diamantjuwelenmerk in Nederland versterken en verder uitbreiden.”

https://www.baunat.com/