AMSTERDAM - Een uniek moment voor liefhebbers van designer toys: op 23 maart 2025 lanceert POP MART een heuse LABUBU-limited edition, speciaal voor de Nederlandse fan. Kunstenaar Kasing Lung, de ontwerper van The Monsters en LABUBU, komt dit gewilde verzamelitem persoonlijk onthullen én signeert de eerste 80 exemplaren in de POP MART-brandstore in de Kalverstraat in Amsterdam.

POP MART is een toonaangevend Aziatisch entertainmentbedrijf dat zich specialiseert in unieke speelgoedfiguren en personages en is daarmee een wereldwijde voorvechter van de designer toy-cultuur. Bovendien staat het bekend om zijn stijlvolle accessoires, zoals kleine collectibles in blind boxes en bag charms. Een van de meest iconische personages van POP MART is The Monsters, met Labubu als absolute favoriet. Op zondag 23 maart vindt de lancering plaats van de Nederlandse limited edition ZIMOMO, de leider van de LABUBU-elfenstam. Ter ere van deze release zal de creator van The Monsters, de in Hongkong gevestigde illustrator Kasing Lung, voor het eerst aanwezig zijn in de Nederlandse brandstore aan de Kalverstraat om deze exclusieve editie onthullen en te signeren. Fans krijgen bovendien de kans om exclusieve items te winnen.

In maart worden er maar liefst drie limited editions gelanceerd: eentje voor de Engelse fans, een Franse variant en een exclusieve Nederlandse creatie. Op vrijdag 14 maart begon Kasing Lung zijn Europese tour in het Londense Harrods, waarna hij verder is gereisd naar Parijs. De tour wordt op 23 maart afgesloten in Nederland, met een signeersessie in de POP MART-winkel in Amsterdam.

LABUBU – Een wereldwijd (fashion) fenomeen

In de POP MART-winkel in de Kalverstraat in Amsterdam vind je naast exclusieve Labubu-verzamelitems ook andere populaire designer toys. Populair is hier nog zacht uitgedrukt, want de Labubu-items zijn enorm gewild en trekken steeds meer de aandacht ook buiten de wereld van speelgoedverzamelaars. De hype is deels te danken aan de Labubu-tassenaccessoires - de zogeheten Bag Charms – die pronken aan de designertassen van grote celebrity-influencers zoals Rihanna, Dua Lipa en Lisa van Blackpink. Het gevolg? Fans staan in lange rijen om hun eigen LABUBU te scoren en de POP MART-figuurtjes waren in no time overal ter wereld uitverkocht.

Wat ooit begon als een verzamelaarsitem, is nu uitgegroeid tot een iconische lifestyle-accessoire. Niet zo gek ook: met hun puntige oren, negen tanden, ondeugende blik en blozende wangen zijn de verschillende monsters al van een afstand te herkennen. En hoewel het voor de meeste mensen misschien slechts een schattig figuurtje lijkt, is het tegendeel waar: de lieve elf is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijd (fashion) fenomeen.

Zondag 23 maart: Exclusieve signeersessie met Kasing Lung!


Extra bijzonder dus dat op 23 maart, speciaal voor alle Nederlandse fans, deze gloednieuwe LABUBU genaamd ZIMOMO in een gelimiteerde oplage wordt gelanceerd. Dit verzamelobject is alleen in Nederland verkrijgbaar. Dat kunstenaar Kasing Lung, het brein achter deze schattige elfenstam, zijn nieuwe creatie eigenhandig komt onthullen en signeren, doet daar nog een extra schepje bovenop. Een absolute must-go dus voor verzamelaars en fans!

Wil je een ticket voor de signeersessie? Zo werkt het:

Dus, wil jij op 23 maart 2025 bij de onthulling van de exclusieve ZIMOMO zijn én jouw limited edition laten signeren door

Kasing Lung? Tussen 11.00 en 13.00 uur slechts een gelimiteerd aantal beschikbaar voor de prijs van € 168,-. Eerst wel even

een ticket scoren.

📅 Dat kan van 17 tot 21 maart. Iedere dag vanaf 14:00 uur ontvangen de eerste 12 klanten die voor € 60,- aan

producten uit de THE MONSTERS-collectie kopen, een ticket voor de signeersessie op zondag 23 maart met Kasing Lung!

📍Locatie: Kalverstraat 186-188, Amsterdam

Het gaat goed met POP MART in Nederland

Met meer dan 400 winkels in ruim 30 landen – waaronder 9 winkels in Europa, verspreid over Italië, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk – en 2.300 Robo Shops, heeft POP MART wereldwijd culturele hubs gecreëerd die art toys in de schijnwerpers zetten.

In de eerste helft van 2024 behaalde POP MART een omzet van €582 miljoen (4,56 miljard RMB), een stijging van 62% ten opzichte van vorig jaar. De buitenlandse omzet steeg met maar liefst 259,6% en was goed voor bijna 30% van het totaal, wat de sterke internationale groei onderstreept. Maar cijfers vertellen niet het hele verhaal. Dankzij de geïntegreerde aanpak – van kunstcreatie en design tot marketing en retail – weten hun unieke personages zoals Molly, de populaire art toy-figuren zoals Molly, Dimoo, The Monsters & Labubu en Skullpanda, wereldwijd een steeds grotere fanbase te bereiken. De Europese markt krijgt nu extra aandacht. De POP MART winkel in de Kalverstraat in Amsterdam, die op 13 juli 2024 haar deuren opende, is een groot succes. Dit smaakt naar meer, en daarom zijn er plannen om later dit jaar meer winkels te openen in Nederland. Wanneer en waar precies, wordt nog bekendgemaakt. Maar één ding is zeker: dit concept slaat ook in Nederland aan!