AMSTERDAM - Hilton Nederland staat als enige Nederlandse hotelketen in de top tien Best Workplaces Nederland. De hotelketen eindigde op de achtste plaats in de categorie Multinationals. Dit is onlangs bekendgemaakt door Great Place To Work Nederland, het internationale onderzoeksbureau op het gebied van goed werkgeverschap, tijdens hun evenement Walk Your Talk.

Hilton hotels in Nederland een van de koplopers op het gebied van goed werkgeverschap

Rowena Vermolen-Lodder, Director Human Resources van de Hilton hotels in Nederland, is verheugd met deze mooie plek in de top tien. “Het is een prachtige uiting van waardering voor ons personeelsbeleid en het motiveert ons om continue te blijven investeren in ons personeel, hun ontwikkeling en hun talent.’’

Hilton employee benefits
De Hilton groep bestaat in Nederland uit 8 hotels en hecht gezien het belang van gastvriendelijkheid en service grote waarde aan “human capital”. Naast de normale arbeidsovereenkomst krijgt de medewerker zogeheten employee benefits, om personeel persoonlijk bij te staan waar nodig. “We stimuleren de ontwikkeling van onze medewerkers, zowel mentaal als psychisch. Iemand met een gezonde wellbeing, die goed in het leven staat, is meer gemotiveerd om goed werk te verrichten,’’ aldus Vermolen-Lodder.

Deze benefits bestaan onder andere uit Go Hilton, waarbij hoge kortingen worden gegeven voor personeel en familie op hotelovernachtingen en diners in restaurants die aangesloten zijn bij de keten. Een Learning & Development programma, waarbij medewerkers trainingen on the job krijgen, maar ook vaak trainingen in andere Hilton hotels bijwonen. Verder zijn er onder andere internationale uitwisselingsprojecten met andere Hilton hotels in Europa en is er een eigen Hilton University. Hierop staan 7000 online trainingen in verschillende talen die medewerkers gratis kunnen volgen. “We proberen er als werkgever alles aan te doen om personeel zich zo divers en passend mogelijk te laten ontwikkelen. Dat is in het belang van hen en uiteindelijk ook in het belang van Hilton. Een goed hotel bestaat alleen met goed personeel.’’

Exchange Program Centraal Europa
“Hilton Amsterdam doet actief mee in het recent gelanceerde Hilton Exchange Program voor Centraal-Europa,’’ vertelt Alessio Colavecchio, General Manager van Hilton Amsterdam.
“Als onderdeel van dit programma, reizen medewerkers van het hotel geheel verzorgt af naar een ander Hilton hotel voor een cross exposure van twee weken. Omgekeerd verwelkomt het hotel tot eind dit jaar medewerkers uit Rome en München, die naar Amsterdam komen om een kijkje in de keuken van dit hotel te krijgen en ideeën en inspiratie op te doen.”
DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station biedt naast deze Hilton benefits ook nog een aantal unieke extra benefits. “Wij bieden medewerkers ondersteuning voor de mentale gezondheid, discreet verzorgd door OOPKOP, frequente stoelmassages voor het gehele team en de optie om voor 1 euro per dag een e-bike van VanMoof te leasen,’’ aldus Floris Licht, General Manager van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station.

Best Workplaces De complete lijst met Best Workplaces Nederland is samengesteld aan de hand van een vragenlijst met zestig stellingen over vertrouwen, trots en plezier die alle medewerkers van een organisatie invullen. Deze lijst is in de periode april 2022 tot maart 2023 ingevuld. Een plek op de lijst is gebaseerd op de stem van de medewerker.

Over Hilton
Hilton (NYSE: HLT) is een toonaangevend wereldwijd opererend horecabedrijf met een portfolio van merken van wereldklasse bestaande uit meer dan 7.200 gebouwen en meer dan 1,1 miljoen kamers, in 122 landen en gebieden. Toegewijd aan het vervullen van zijn oprichtingsvisie om de aarde te vullen met het licht en de warmte van gastvrijheid, heeft Hilton meer dan 3 miljard gasten verwelkomd in zijn meer dan 100-jarige geschiedenis, een toppositie verdiend op Fortune's 100 Best Companies to Work For lijst en is erkend als een wereldwijde leider op de Dow Jones Sustainability Indices voor zes opeenvolgende jaren. Hilton heeft verschillende toonaangevende technologische verbeteringen geïntroduceerd om de gastervaring te verbeteren, waaronder Digital Key Share, geautomatiseerde gratis kamerupgrades en de mogelijkheid om bevestigde aangrenzende kamers te boeken. Via het bekroonde loyaliteitsprogramma voor gasten Hilton Honors kunnen de meer dan 158 miljoen leden die rechtstreeks bij Hilton boeken punten sparen voor hotelverblijven en ervaringen die met geld niet te koop zijn. Met de gratis Hilton Honors app kunnen gasten hun verblijf boeken, hun kamer kiezen, inchecken, hun deur ontgrendelen met een Digital Key en uitchecken, allemaal vanaf hun smartphone. Bezoek stories.hilton.com voor meer informatie en kom in contact met Hilton op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram en YouTube.