AMSTERDAM - HEINEKEN en het Rijksmuseum maken vandaag bekend hun bestaande partnership te verlengen tot en met eind 2025. Daarmee blijft de Amsterdamse brouwer de komende twee jaar nauw verbonden aan het Rijksmuseum. Het partnership tussen HEINEKEN en het Rijksmuseum is gebaseerd op een gedeelde visie om mensen op een bijzondere manier samen te brengen en (toekomstige) cultuurliefhebbers te laten genieten van kunst en geschiedenis. |
In de afgelopen jaren hebben HEINEKEN en het Rijksmuseum succesvol samengewerkt bij het organiseren van exclusieve evenementen die gericht zijn op jongvolwassenen, zoals de Heineken Music Sessions en het Rijksmuseum NEXT Tuinfeest. Ook in de komende jaren zullen HEINEKEN en het Rijksmuseum mogelijkheden creëren om deze belangrijke doelgroep te betrekken. Beide wereldbekende merken zijn partners sinds 2013, het jaar dat het Rijksmuseum volledig vernieuwd zijn deuren weer opende. Bij die gelegenheid werden bierflesjes ontworpen met werken uit de collectie. De geschiedenis van HEINEKEN en het Rijksmuseum gaat echter verder terug, tot het einde van de 19de eeuw. Gerard Adriaan Heineken, destijds lid van de Amsterdamse gemeenteraad, was nauw betrokken bij de bouw van het Rijksmuseum, dat zich op steenworp afstand bevindt van de brouwerij aan de Stadhouderskade (nu bekend als de Heineken Experience). Dolf van den Brink, CEO HEINEKEN "Wij zijn verheugd en trots om de samenwerking tussen het Rijksmuseum en HEINEKEN opnieuw te verlengen en zo onze rijke gedeelde geschiedenis voort te zetten. Het Rijksmuseum is een icoon van Nederland en speelt een essentiële rol bij het introduceren van nieuwe doelgroepen in de wereld van kunst en cultuur. HEINEKEN, geboren en getogen in Amsterdam, draagt graag actief bij aan deze missie om mensen samen te brengen en hen te laten genieten van bijzondere momenten.” Taco Dibbits, hoofddirecteur Rijksmuseum |