AMSTERDAM - DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station is een samenwerking gestart met empowr., een bedrijf dat zich richt op het bevorderen van het welzijn van medewerkers met op maat gemaakte oplossingen. Het hotel stelt hiervoor budgetten beschikbaar voor zowel teams als individuele medewerkers. DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station is het eerste hotel in Nederland dat deze samenwerking aangaat met empowr.
De samenwerking tussen
DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station en empowr. is gebaseerd op een gedeelde visie met betrekking tot het welzijn van medewerkers. Empowr. heeft verschillende welzijnsprofessionals in de gelederen die medewerkers ondersteunen en hen in staat stellen een gezonder en evenwichtiger leven zowel thuis als op de werkvloer te hebben. Een kernpunt van deze samenwerking is het welzijnsbudget dat medewerkers van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station ontvangen. Op anonieme wijze kunnen medewerkers dit budget gebruiken om uitgaven te doen voor hun welzijn. Dit omvat verschillende opties, zoals toegang tot fitnessfaciliteiten, wellnessactiviteiten, mentale gezondheidsdiensten en meer.
Welzijnspijlers
De samenwerking tussen DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station en empowr. richt zich op verschillende welzijnspijlers, waaronder emotioneel welzijn en persoonlijke ontwikkeling. Emotioneel welzijn draait om het bereiken van emotionele balans en het effectief beheersen van emoties, wat medewerkers helpt stress te verminderen en een gezonde werk-privébalans te behouden. Persoonlijke ontwikkeling omvat het uitbreiden van kennis en het verwerven van nieuwe vaardigheden, onder andere door trainingen, workshops en educatieve programma's.
Positieve impact
"We zijn enthousiast over de samenwerking met empowr. en de mogelijkheid die het onze medewerkers biedt om actief te investeren in hun welzijn," zegt Floris Licht, General Manager van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station. "Het welzijn van onze medewerkers staat centraal in alles wat we doen. Deze samenwerking zal een positieve impact hebben op hoe zij zich voelen en wij geloven er sterk in dat blije medewerkers altijd in blije gasten resulteert.”
Dirk Peters, HR Manager van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station, voegt daaraan toe: "Wij zijn onze samenwerking met empowr. aangegaan omdat wij menen dat een werkgever positief mag en moet bijdragen aan het welzijn van onze team members en omdat wij daarin wat extra’s willen aanbieden zonder tussenkomst van ons als werkgever. Dit natuurlijk naast het normale aanbod wat wij via Hilton al kunnen aanbieden. Empowr. heeft voor ieder wat wils – een groot aanbod in coaches, producten en trainingen waarbij naar veel belangrijke onderwerpen wordt gekeken. Daarnaast biedt empowr. aangepaste content voor groepsessies, verschillende teams en ook voor leidinggevende teams. Er wordt samengewerkt met lokale providers en er is een persoonlijke intake met een coach waarna je een advies krijgt om met de content aan de slag te gaan.”
Ook Derk van Haastert, COO van empowr., is enthousiast over de samenwerking met DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station: "Na een succesvolle pilotperiode waarbij werknemers op individueel niveau toegang kregen tot diverse initiatieven rondom employee well-being, is gekozen om de strategische samenwerking uit te breiden. Ik ben zeer verheugd om aan te kondigen dat DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station als eerste hotel in Nederland ervoor kiest om met empowr. een totale aanpak voor vitaliteit te introduceren. Via een tweejarig vitaliteitsplan activeren en inspireren we werknemers, managers, teams en de gehele organisatie."