AMSTERDAM - Hoe zorg je er als basisschool voor dat ouders voor jou kiezen? De tijd dat de schoolkeuze wordt bepaald door de dichtstbijzijnde locatie is verleden tijd. Ouders kiezen voor een bepaalde profilering, imago, sfeer, onderwijsmethode of -concept en gevoel. De Willemsparkschool in Amsterdam-Zuid snapt dat. Daarom laten zij Schoolpositionering.nl hun verhaal op papier zetten.


Een nieuw merkverhaal

Een merkverhaal, ook wel een brand story genoemd, vertelt het verhaal van je school. ‘’Schoolpositionering.nl ging in gesprek met collega’s, leerkrachten, ouders en directie om zo boven te halen wat het DNA van onze school is. Wat daaruit is gekomen vormt de basis van ons nieuwe merkverhaal. Daarin komen drie pijlers terug: een warm thuis voor iedereen, leren doen we samen en persoonlijke aandacht voor iedereen’’, aldus Mitchell Kippers, schooldirecteur.

‘’Elke leerling, ouder, begeleider en collega wordt gezien en gehoord. Ze horen erbij!’’ - Mitchell Kippers, schooldirecteur

Leren doen we samen

Het monumentale gebouw is niet alleen een plek om te leren; het biedt een warm thuis voor iedereen. De unieke mix van ervaring en jeugdige energie brengt een dynamiek die de Willemsparkschool kenmerkt. Mitchell: ‘’Wij zijn een eenpitter die nauw is verbonden met het ouderbestuur. Belangrijke beslissingen worden genomen door mensen die direct betrokken zijn.’’

In zijn verhaal geeft Mitchell al een tipje van de sluier van het merkverhaal. Benieuwd naar de complete brand story? Deze vind je op de website: www.willemsparkschool.nl/onze-school/warm-thuis/

Kom je kennismaken?

Iedereen is welkom om kennis te maken met de Willemsparkschool. Bel, mail of vul het contactformulier in op de website, zo plannen geïnteresseerden snel en makkelijk een rondleiding. Mitchell vertelt ouders/verzorgers dan alle ins en outs over de school, waar de Willemsparkschool voor staat en de lesmethoden.