AMSTERDAM - De genomineerden van The Best Social Awards 2022 zijn bekend. BOOS is dit jaar één van de grootste kanshebbers: de YouTube-serie is genomineerd in maar liefst twee categorieën. Dat geldt tevens voor NikkieTutorials (Nikkie de Jager), ook zij is twee keer genomineerd. Andere genomineerden zijn Jutta Leerdam, S10, Quinty Misiedjan, Monica Geuze en Kaj Gorgels. Ook maakt Bram Krikke, die vorig jaar de award won voor Beste Personality, opnieuw kans op deze titel. Vanaf vandaag kan er gestemd worden via de website van The Best Social Awards. De winnaars worden op woensdag 25 mei bekendgemaakt tijdens de feestelijke digitale uitreiking op REM-Eiland Amsterdam.

Opvallend

Nikkie de Jager maakt dit jaar kans op zowel de titel Beste Personality als Beste YouTuber/YouTube-serie. In 2020 ging De Jager al eerder met de titel Beste Personality naar huis. Naast Nikkie is ook de YouTube-serie BOOS twee keer genomineerd, namelijk in de categorie Beste YouTuber/YouTube-serie en Beste Positive Impact (in samenwerking met Boomerang Agency). In de categorie Beste Sporter zien we grote namen als schaatster Jutta Leerdam en voetballer Marten de Roon. Ook wordt dit jaar de categorie Beste Podcast geïntroduceerd. Onder andere Broers (met Sam en Rijk Hofman) en Geuze en Gorgels (met Monica Geuze en Kaj Gorgels) zijn genomineerd in deze splinternieuwe categorie.

Stemproces

Vanaf vandaag tot en met 10 mei kan er via de website van The Best Social Awards gestemd worden op de genomineerden. De lijst met genomineerden is tot stand gekomen door de vele suggesties die zijn ingediend, in combinatie met grondig research van het team van The Best Social. Uiteindelijk zijn hier 82 genomineerden uitgekomen. De winnaars worden op woensdag 25 mei bekendgemaakt tijdens een livestream op REM-Eiland Amsterdam.

Genomineerden businesscategorieën

Gisteren zijn de genomineerden uit de businesscategorieën bekendgemaakt. Bol.com en HEMA B.V. zijn dit jaar grote kanshebbers, beide bedrijven zijn genomineerd in meerdere categorieën. Ook worden dit jaar de categorieën Beste Branded Podcast en Beste Merk Op Facebook geïntroduceerd. Voor eerstgenoemde categorie is onder andere de podcast Marc-Marie & Aaf Vinden Iets genomineerd voor het betrekken van social media bij hun wekelijkse podcast. Zij zijn zowel in de businesscategorie als in de audiencecategorie genomineerd. Op de genomineerden in de businesscategorieën kan niet worden gestemd. De winnaars worden bepaald door een deskundige vakjury en worden tijdens de livestream op 25 mei onthuld op REM-Eiland Amsterdam. De volledige lijst met business genomineerden is te vinden op de website van The Best Social Awards.

The Best Social Awards wordt dit jaar ondersteund door Logitec Creators (een merkextensie van Logitech die alle creators helpt hun passies na te streven en hen ondersteunt met producten en diensten), Bol.com, Radio 538, IVC (International Video Company), dentsu ACHTUNG!, Snap, Legion by Lenovo en Boomerang Agency.

Over The Best Social Awards

The Best Social Awards worden jaarlijks uitgereikt aan mensen en bedrijven die op een of andere manier uitblinken op sociale media. Ook bij deze 9e editie reikt het bedrijf The Best Social weer prijzen uit in de business- en audiencecategorieën om het mooiste en beste van social media te vieren. Voor de audiencecategorieën worden mooie berichten, creatieve contentmakers en overige internethelden geëerd, van Youtubers tot TikTok'ers. In de businesscategorieën worden merken en bedrijven die mooie social content maken in het zonnetje gezet. Zo vielen vorig jaar onder anderen Tim Hofman, Diederik Gommers, rapper Snelle in de publieksprijzen en ontvingen o.a. De Speld, Hema en de NOS business awards.