Praxis ziet de DHL-pakketautomaten als nog meer gemak voor de klant. ”Bij Praxis zetten we ons elke dag in om het Makers makkelijker te maken door hun tijd, geld en moeite te besparen”, zegt Corine Duchenne, Algemeen Directeur Praxis. “Ons doel is simpel: klanten zo goed mogelijk helpen. Daarom blijven we innoveren en kijken we naar nieuwe oplossingen die hen ondersteunen. De pakketautomaten van DHL zijn hierin een mooie stap, waarmee we onze Makers nog meer gemak bieden.”
Pieter de Vree, Director Retail Network bij DHL eCommerce: “Steeds meer mensen kiezen voor aflevering op een DHL servicepunt om zo zelf het moment van ophalen en verzenden te bepalen. Pakketautomaten zijn de doe-het-zelf variant van deze punten. Daarom zien we Praxis als een mooie toevoeging aan ons netwerk dat 5000 punten heeft waarvan de helft pakketautomaten zullen zijn eind dit jaar.”
Pakket in en uit de automaat: hoe het werkt
DHL kan inmiddels 175.000 pakjes per dag verwerken via zijn pakketautomaten. Met een afhaalcode die per e-mail wordt verzonden of via de Mijn DHL-app wordt gedeeld, kan de pakketautomaat alleen door de ontvanger van het pakket worden geopend. Het retourneren of versturen van pakketten gaat met hetzelfde gemak.
Steeds meer mensen maken gebruik van aflevering op een servicepunt of in een pakketautomaat als alternatief voor levering op het thuisadres. In een jaar tijd is het gebruik hiervan meer dan verdubbeld. Gebruikers noemen flexibiliteit, gemak en duurzaamheid als pluspunten. De pakketautomaat bij Praxis kan ook als standaard bezorgoptie ingesteld worden in de Mijn DHL-app, die inmiddels ruim 5 miljoen keer gedownload is.