AMSTERDAM - Wie op dit moment wil zwemmen moet op tijd zijn om een kaartje te bestellen online om in De Mirandabad, een gemeentelijk zwembad.
Op het formulier bij het e-ticket staan de voorwaarden; Men moet binnen de slottijd komen en men moet na 45 minuten uit het water zijn. Op het e-ticket zelf staat alleen datum en slottijd van 07.00-08.00 uur.
Wie tussen 07.00- en 08.00 uur wil langskomen, kan dus volgens het papier tot 07.45 uur in het water liggen… En men mag binnenkomen tot 07.59 uur, aldus als men de tekst letterlijk leest. Ook binnen de algemene voorwaarden. Groot was de verrassing voor een Amsterdammer die om 07.33 uur zich meldde dat deze ‘geweigerd’ werd. En niet naar binnen mocht; want om 07.45uur moest men uit het water zijn!
Blijkbaar, aldus de gedupeerde, heeft deze kassamedewerker geen idee over zwemmers en snelheid: Hoe snel een met zwembroek of zwempak aangeklede persoon reeds na 2 minuten in het water kan liggen… En dat niet elke zwemmer 10-50 baantjes wil/kan zwemmen… Gezien mensen op medische gronden ook naar een zwembad gaan.
Kortom een onhandigheid op een ticket die ergernissen bij een kassa teweeg kunnen brengen. En mensen die veel moeite doen om te komen, zonder zwemresultaat naar huis terugmoeten. Onze tip; ook op het ticket zelf zetten “tot zo laat wordt men toegelaten”. Dat zorgt voor meer zwemplezier en duidelijkheid.