AMSTERDAM - De Hogeschool van Amsterdam start per 6 maart een Digital Marketing project waarbij studenten studiepunten kunnen verdienen door lokale winkels te helpen met een digitaliseringsslag. Voor studenten een belangrijk stuk praktijkkennis en ervaring, voor winkeliers een zeer welkome bijdrage in kennis en implementatie van de nieuwe generatie experts.
Dat de lokale winkel het moeilijk heeft sinds de opkomst van de grote online platformen is een understatement. Minder klanten vinden hun weg naar de echte winkel en het komt niet zelden voor dat klanten alleen langskomen om een product te proberen en het dan online te kopen. Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat Nederlanders in 2017 ruim 24 mrd online besteedden.
Sanne Hordijk van BIJONS.Amsterdam: "Het is zeker niet zo dat alles moet gaan om online shoppen, maar ook voor klanten die naar je winkel willen komen moet je assortiment wel digitaal vindbaar zijn. Dat blijkt vaak lastig én kostbaar. Vandaar onze samenwerking met studenten Digital Marketing en e-commerce partners"
HvA studenten die de digital marketing minor Marketing Tommorow volgen, gaan in samenwerking met BIJONS.Amsterdam en e-commerce partners zoals Shoptrader, Lightspeed en SW Retail winkeliers in Amsterdam ondersteunen in de stappen die nodig zijn om het assortiment te digitaliseren, webshops en productfeeds te creëren en digitale marketing tools inzetten om beter online vindbaar te worden. Voor de studenten meer (praktijk)kennis binnen de digitale marketing en voor de ondernemers een grote hulp bij hun digitaliseringsslag.
Ger Baron, CTO van de gemeente Amsterdam en betrokken bij BIJONS.Amsterdam zegt over de samenwerking: "Bij de ontwikkeling van de Digitale Stad werken we veelvuldig samen met de kennisinstituten in Amsterdam. Ook op het gebied van lokale retail is het heel zinvol om kennis van digitale middelen en het gebruiksgedrag dat daarbij past, te koppelen aan een acute bestaande problematiek in onze stad".
Over BIJONS.Amsterdam
BIJONS.Amsterdam is een lokaal retailplatform dat i.s.m. de Gemeente Amsterdam afgelopen november is gestart. Het platform streeft een betere online vindbaarheid van de Amsterdamse winkels na en biedt winkeliers o.a. betere en duurzamere bezorgmethodes, makkelijkere en goedkopere betaalmethodes en voordelige deals met e-commerce software leveranciers. Kijk op BIJONS.Amsterdam voor de shops.