Iedere maand mag een bijzondere groep Amsterdammers hun favoriete Amsterdamse product nomineren. Deze maand hebben de marktkooplieden van de Albert Cuyp, Diemermarkt en REURING markt op IJburg hun nominaties gegeven. Uit de zeven genomineerden heeft het publiek via de MKB Amsterdam Facebookpagina gestemd en hiermee een top drie gekozen. De drie genomineerden voor Product van de maand waren: Patat van Pietersma Snacks op de Albert Cuyp, de kroket van FEBO en De Amsterdamse Ui van De Leeuw Zuurwaren.
Bert Bos, voorzitter werkgroep Groei van MKB Amsterdam: "wat is er nu Amsterdamser dan de Amsterdamse ui? Het is een oerproduct van Amsterdam. In de 19e eeuw ontstaan om het voedsel langer
houdbaar te maken. De uien zijn in Nederland gekweekt en in Amsterdam geproduceerd. De Amsterdamse Ui van De Leeuw heeft een unieke smaak en is bekend in heel Nederland. Op tafel is het een vast onderdeel van de maaltijd. Het product ligt van Groningen tot Limburg in de schappen en draagt zo het Amsterdamse product uit."
Bart Drenth, voorzitter MKB-Amsterdam: "het op deze schaal produceren en tegelijk handhaven van de kwaliteit is knap. Zo'n stabiel product hoeft en moet zelfs niet vernieuwd worden. De schaalvergroting naar heel Nederland is een knap staaltje ondernemen. Hierdoor is De Amsterdamse Ui van De Leeuw de verdiende winnaar van het product van de maand. MKB Amsterdam waardeert de twee verliezende finalisten die van vaste waarde zijn op de markt."
MKB-Amsterdam wil met het Product van de maand Amsterdamse ondernemers inspireren en stimuleren in de ontwikkeling van hun producten. Producten die iets bijzonders betekenen voor hun klanten en uitblinken in creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap. Product van de maand wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Amsterdam.