AMSTERDAM - Den Haag heeft al jaar en dag z’n hopjes en de Zeeuwen hebben hun babbelaars. Amsterdam heeft alles; de mooiste grachten, de leukste musea en natuurlijk de beste voetbalclub. Het enige dat nog ontbrak was een eigen snoepje. Maar zoals Johan Cruijff altijd zei, elk nadeel heb z’n voordeel. En daarom is er nu de Amsterdamse Branie, het bijdehandste snoepje van Nederland. Een onbescheiden toffee met een uitgesproken smaak van zoete karamel. De toffee is bedoeld als Amsterdamse lekkernij en alternatief voor het gebruikelijke pepermuntje in de horeca en hotellerie.

De Amsterdamse Branie is minstens zo bijdehand als de Amsterdammer zelf. Van vorm tot inhoud! Een onbescheiden toffee met een uitgesproken smaak van zoete karamel. Daar is zelf de grootste Amsterdammer wel even zoet mee! Branie staat voor zelfverzekerdheid, lef en bravoure, iets wat kenmerkend is voor de Amsterdammer. De toffees zijn dan ook een eerbetoon aan de Amsterdammer.

“Mensen voelen zich vaak verbonden met de stad waar zij wonen. Dit geldt volgens mij in het bijzonder voor mensen uit onze hoofdstad. En terecht! Hoog tijd dus voor een tegenhanger van het Haagse Hopje”, zegt Olaf Ouwerkerk, bedenker van het nieuwe erfgoed.

De Amsterdamse Branie is voor iedereen die zich ook maar een beetje Amsterdammer voelt. Of je er nou vandaan komt of niet. Dat betekent dat je ze prima cadeau kunt doen aan je familie, vrienden, collega’s en klanten. Of nog beter: aan jezelf!

De toffees zijn zowel vegan als glutenvrij en vanaf deze week verkrijgbaar voor een verkoopadviesprijs van 3,15 euro per zakje van 160 gram. De Amsterdamse Branie is te koop in verschillende lokale snoepwinkels, waaronder Jamin en horecagroothandel Sligro of online te bestellen via www.amsterdamsebranie.nl.