AMSTERDAM - Normaal kan men makkelijk mailen en/of een klacht bespreken bij 14020 het meldnummer van de Gemeente Amsterdam over klachten in de openbare ruimte en meer.
Wie de website probeert heeft na invulling de pech te lezen; ‘de melding komt niet door ‘en hoewel steeds naar de website gewezen wordt, blijkt het toch telefonisch temoeten doorgegeven worden! Wachttijden van 10-14 minuten zijn eerder normaal dan toeval. Dit resulteert er in dat een behulpzame burger gemiddeld 23 minuten bezig is.. om een stuk lampje, een fietspad met een tegelprobleem of wat voor probleem dan ook te melden….!
De terugbelambtenaar van de Gemeente Amsterdam geeft aan; dat veel ambtenaren thuis werken en dat het systeem daardoor vertraagt - doorschakelen van telefoons naar privé-nummers -, wachttijden van 10-14 minuten zijn eerder normaal dan toeval.
“Wordt het niet tijd dat ook ambtenaren gewoon weer op hun werkplek gaan zitten… ?” vragen teleurgestelde bewoners zich af.