AMSTERDAM - Terwijl bedrijven zich voorbereiden om terug te keren naar kantoor wanneer de COVID-19-beperkingen worden opgeheven, wordt er veel geschreven en gezegd over hoe het nieuwe kantoorleven eruit zal zien in Amsterdam. Twee dingen zijn duidelijk: kantoren zullen niet hetzelfde zijn en coworking-ruimtes zullen een cruciale rol spelen. Sommige bedrijven hebben ervoor gekozen om tijdens de pandemie permanente kantoorruimte te elimineren en willen eenvoudigweg niet terugkeren naar de pre-pandemische status-quo.
Productiviteit van werknemers
In tegenstelling tot wat sommige Amsterdamse bedrijven en managers dachten dat er zou gebeuren, namen de productiviteit en betrokkenheid van professionele werknemers tijdens de pandemie toe. Tegelijkertijd kwamen de werknemers tot de conclusie dat de uren die worden besteed aan woon-werkverkeer en elke dag zitten in een toegewezen werkruimte, geen "normaal" is waarnaar ze willen terugkeren. Velen lieten hun voeten het werk doen en verhuisden zelfs van Amsterdam naar minder bevolkte locaties op basis van de veronderstelling dat ze op afstand net zo effectief kunnen werken als degenen die op locatie werken. De "geest is uit de fles" en ervoor zorgen dat ze terugkeren naar een toegewezen werkruimte in een permanent hoofdkantoor, gaat gewoon niet gebeuren. Zelfs voor werknemers die tijdens de pandemie niet zijn verhuisd, is een terugkeer naar een vaste werkplek vijf dagen per week niet aan de orde.
Aanbevelingen om een hogere productiviteit van co working ruimtes te bereiken
Hieronder volgen strategieën en tactieken die bedrijven in Amsterdam kunnen gebruiken om in 2021 een hogere productiviteit in co working-ruimtes te bereiken:
Coworking Space in Amsterdam gebruiken voor Flex Office
Doorgaans is een kantoorruimte in Amsterdam op de meeste werkdagen bijna vol. Vergaderruimte huren Amsterdam is ook erg prijzig. Als gevolg hiervan hebben bedrijven beperkte mogelijkheden om schommelingen op te vangen in het aantal werknemers dat op kantoor komt. Coworking space biedt aanzienlijke flexibiliteit en schaal. Bedrijven met 30 werknemers die op kantoor werken, kunnen bijvoorbeeld 's nachts een stijging tot 10 werknemers opvangen. Het boeken van co working ruimtes is eenvoudig met behulp van boeking technologie zoals die te vinden is op Davinci Meeting Rooms.
Bouw een consistent coworking-merk op in de stad
Voor bedrijven die van plan zijn uitsluitend op coworking-ruimte te vertrouwen, maar ook voor bedrijven die coworking-ruimte gebruiken voor aanvullende werkruimte, is het belangrijk om een boeiende coworking-merkervaring op te bouwen.
Consistentie is een cruciaal uitgangspunt
Meerdere coworking-ruimtes moeten dezelfde boekingsmethoden, voorzieningen en administratieve diensten hebben, en dezelfde uitstraling hebben. Dit omvat ook consistente reiniging normen die goed gedocumenteerd zijn. Bovendien moeten bedrijven buiten de gebaande paden denken om ervaringen op te bouwen, zoals team lunches, koffie-uren en andere leuke activiteiten. Een vergaderruimte in Amsterdam dient een merk op te bouwen en de logo’s dienen overal in de stad terug te komen.
Voorkom dat u alles naar de coworking-ruimte sleept
Werknemers die tijd doorbrengen in een coworking-ruimte, kunnen in de verleiding komen om al hun apparaten en werkmateriaal mee te sjouwen. Maar het gewicht van het dragen van al deze apparaten kan de gezondheid beïnvloeden en staat zeker het gemak en de efficiëntie in de weg. Hier moeten bedrijven investeren in lichtgewicht zakelijke laptops en online digitale diensten voor het opslaan van bestanden. Ze moeten ook op zoek gaan naar een coworking-ruimte die wordt geleverd met zakelijke services die de noodzaak voor sommige apparaten en materialen elimineren die een professional in de verleiding kan brengen om naar de ruimte te brengen.