AMSTERDAM - Flyeren is al jaren een zeer populaire vorm van marketing. Het is een manier om snel de doelgroep te bereiken en te informeren. Als dit op de juiste manier wordt aangepakt, kan dit al zeer snel leiden tot meer traffic. Drukkerijen zijn er ook anno 2023 nog heel druk mee bezig. Toch ontstaat soms ook de vraag of flyeren nog wel van deze tijd is. We leven in een digitaal tijdperk en online marketing neemt steeds grotere vormen aan. Dat neemt echter niet weg dat flyeren nog altijd succesvol is. Maar waarom eigenlijk? Wat zijn de voordelen? En waarom is het ook in dit digitale tijdperk nog altijd een goed idee om flyers te verspreiden? In dit artikel zetten we vier goede redenen op een rijtje.

Snel meer naamsbekendheid

Flyers laten drukken is een goed idee als je snel mensen wil overtuigen van jouw bedrijf. Bijvoorbeeld van een actie die loopt of een kortingsbon die zij kunnen gebruiken. Dit trekt direct aan. Zeker wanneer je dit op de juiste plek weet te verspreiden. Verkoop je bijvoorbeeld supplementen voor sporters? Dan is het natuurlijk fantastisch is als je jouw flyers bij de plaatselijke sportschool kunt verspreiden. Inclusief een mooie korting of actie zal dit al snel tot meer klanten en naamsbekendheid leiden.

Goed om op te vallen

Mensen worden al constant overspoeld met digitale marketingvormen. Een gedrukte flyer is dan echt eens iets anders. Het is tastbaar. Het geeft de ondernemer de mogelijkheid om creatief te zijn. Kleur te gebruiken, echt te laten zien waar het bedrijf voor staat. Juist omdat online marketing tegenwoordig zo populair is, zien we dat mensen juist weer aangetrokken worden door tastbare reclamematerialen. Dit is weer eens wat anders en maakt dat jij je beter kunt onderscheiden van de concurrentie.

Persoonlijke aanpak

Wil je de flyers zelf verspreiden? Dan zorgt dit ook direct voor een persoonlijke aanpak. Hetgeen de meeste mensen tegenwoordig enorm missen. Want bij een online advertentie is het niet mogelijk om direct te reageren. Als je persoonlijk de flyers uitdeelt, biedt dit ook gelegenheid om een gesprek aan te knopen. Hierdoor ontstaat een persoonlijke relatie met de doelgroep. Als jij in staat bent om diegene te overtuigen de flyer mee te nemen, dan is de kans groter dat zij deze thuis ook daadwerkelijk zullen bekijken.

De kosten zijn relatief laag

Heb je weinig te besteden en wil je toch werken aan de naamsbekendheid van je bedrijf? Dan is het verspreiden van flyers ook een heel goed idee. De kosten zijn namelijk best gering, waardoor het voor zowel kleine als grote bedrijven erg toegankelijk is. Daarnaast kunnen de flyers al binnen enkele dagen geleverd worden. Soms is het zelfs mogelijk om ze de volgende dag al in huis te hebben! Wist je dat je nog meer kunt besparen door direct grotere hoeveelheden te laten drukken? Op die manier betaal je minder per flyer en ben je op de lange termijn veel goedkoper uit.