In Amsterdam worden jaarlijks heel wat grote en kleine sportevenementen georganiseerd. Van landelijk bekende evenementen als de Dam-tot-Dam-loop en de City Swim tot kleinere evenementen die door buurtcomités, scholen en sportverenigingen worden opgezet. Jong en oud komt hierdoor in beweging en al die evenementen hebben één ding met elkaar gemeen: ze kunnen niet draaien zonder sponsors. Hier ligt voor jou als ondernemer een gouden kans om een goede naam op te bouwen. Immers: bedrijven die een sportevenement sponsoren, bouwen daarmee sympathie op en dat kan ze veel profijt brengen.

Je bedrijfsnaam zichtbaar maken

Over het algemeen krijgen sponsors van evenementen de mogelijkheid om hun logo’s te tonen, bijvoorbeeld op websites en door middel van spandoeken. Maar als sponsor kun jij natuurlijk veel meer doen om je bedrijfsnaam zichtbaar te maken. Laat bijvoorbeeld waterflessen bedrukken met jouw logo of slogan en deel die uit aan de deelnemers van het evenement. Zo geef je elke deelnemer een tastbare herinnering en zorg je er tegelijkertijd voor dat jouw bedrijf positief in de belangstelling staat. Zo’n waterfles gaat over het algemeen een behoorlijke tijd mee. Telkens wanneer iemand de fles tevoorschijn haalt, wordt jouw logo weer zichtbaar.

Voor elk budget

De hoogte van het budget voor sponsoring verschilt per ondernemer. Maar voor elk budget biedt sponsoring van een sportevenement kansen. Je kunt het kleinschalig aanpakken door bijvoorbeeld een plaatselijke vereniging eenmalig te sponsoren bij het organiseren van een hardloopwedstrijd of voetbaltoernooi. Is een waterfles een te duur presentje om in grotere aantallen weg te geven? Laat dan gewoon wat keycords bedrukken en deel die uit. Vaak komen die al tijdens het evenement zelf van pas, bijvoorbeeld om er een naamplaatje aan te bevestigen. Na afloop nemen de deelnemers ze mee naar huis en blijven ze jouw logo nog regelmatig zien.

Sociaal verantwoord ondernemerschap

Voor ondernemers is de zogenoemde gunfactor vaak van cruciaal belang. Waarom zou een klant juist jouw bedrijf kiezen, als er gelijkwaardige concurrenten actief zijn? Met sponsoring van plaatselijke evenementen laat je zien dat je betrokken bent bij de lokale gemeenschap. Veel mensen zijn daar gevoelig voor en blijven loyaal aan een bepaald bedrijf, juist vanwege die sociale betrokkenheid. Er is ook nog een ander voordeel. Je kunt door sponsoring jouw beoogde doelgroep vrij nauwkeurig selecteren. Het zal misschien even duren voordat je er concreet resultaat van ziet, maar het betaalt zich uiteindelijk zeker terug. Bestel jouw duurzame relatiegeschenken goedkoop en snel bij Loopper.nl